Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBjordal-Aven, Ingeborg
dc.contributor.authorPedersen, Tonje Landsvik
dc.date.accessioned2010-08-20T06:51:58Z
dc.date.available2010-08-20T06:51:58Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/168593
dc.description.abstractUtredningen vår har som formål å kartlegge om en sammenlignende CSR reklame vil være en effektiv markedsføringsstrategi og om en slik strategi vil være mer effektiv for et kjent versus et ukjent merke. Vi vil bruke relevant teori innen sammenlignende reklame og CSR, samt et eksperiment for å belyse denne problemstillingen. Vi har gjort noen interessante funn som kan gi selskaper innsikt i potensialet til, og konsekvensene av en sammenlignende CSR reklame. Et uventet funn var at et kjent merke vil oppnå mest positive effekter ved å benytte seg av et indirekte sammenlignende CSR format, fremfor et direkte og et ikke-sammenlignende CSR format. Dette funnet kom overraskende, ettersom en av våre hypoteser antok det motsatte. Når det gjelder et ukjent merke, fant vi ingen signifikante fordeler av å benytte seg av et sammenlignende CSR format fremfor et ikke-sammenlignende format. Ved sammenligning av de to merkeposisjonene, fant vi at et kjent merke kan oppnå en mer positiv effekt for variabelen holdning til merket, ved å benytte seg av et sammenlignende CSR format, enn et ukjent merke. Motsatt fant vi at et ukjent merke vil kunne oppnå mer positive effekter for variabelen troverdighet, enn et kjent merke, ved å benytte seg av et sammenlignende CSR format.en
dc.language.isonoben
dc.subjectmarkedsføring og konkurranseanalyseen
dc.subjectcorporate social responsibilityen
dc.titleSammenlignende CSR reklame : er en slik reklamestrategi effektiv, og vil den være mer effektiv for et kjent versus et ukjent merke?en
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel