• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kreativ regnskapsføring og Sponsor service

Winkel, Helena Hildershavn
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Winkel Helena 2006.pdf (230.2Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/169105
Date
2006
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master Thesis [4207]
Abstract
I denne oppgaven har jeg utredet temaet kreativ regnskapsføring og praktisert det på et case.

Jeg har først definert kreativ regnskapsføring og satt dette i en sammenheng. Deretter har jeg

beskrevet og diskutert insentiver, regnskapsloven, regulering og metoder i forhold til kreativ

regnskapsføring. Så har jeg beskrevet og illustrert hvordan man kan avdekke dette ved hjelp av

offentlig tilgjengelig informasjon.

Videre har jeg brukt saken om Sponsor Service som case og beskrevet hendelsesforløpet, samt

mer i detalj hva den kreative regnskapsføringen bestod i. Til slutt har jeg foretatt en liten

analyse av regnskapstallene til selskapet for å vise hvordan man kan finne spor som peker i

retning av kreativ regnskapsføring.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit