• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bakeribransjen i Norge : en empirisk analyse

Kjørlaug, Øyvind
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Kjorlaug 2009.pdf (3.206Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/169189
Date
2009
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master Thesis [3384]
Abstract
Denne utredningen søker å analysere om det eksisterer forskjeller innad i bakeribransjen i

Norge, hovedsakelig vedrørende de ulike aktørenes forhold til konkurransesituasjon,

posisjonering, prising og viktige prisfaktorer. Dette gjøres ved hjelp av statistisk og

kvalitativ analyse av en spørreundersøkelse og offentlige tall.

Bakeriene i Norge kan deles inn i tre hovedkategorier etter hvor mye mel de mottar årlig.

Innenfor disse kategoriene finner jeg at aktørene opplever markedet ulikt og tilpasser seg

deretter. Særlig finner vi at de små aktørene satser mer på håndverk og kvalitet og ser ut til å

bedrive en slags form for profittmaksimering. De store og industrielle bakeriene retter seg på

sin side i stor grad mot dagligvaremarkedet, satser på kvantitet og ser ut til å være fornøyd

med tilfredsstillende profitt.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit