• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lean i Norge : opplever norske bedrifter som er mer lean, større økning i kundetilfredshet enn de som er mindre lean?

Fagereng, Hanne Eline; Askevold, Elisabeth Cathrine
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Fagereng og Askevold 2010.pdf (463.8Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/169227
Date
2010
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master Thesis [4657]
Abstract
Vi ønsker å måle i hvor stor grad norske bedrifter har implementert lean, og for å måle grad av lean har vi utviklet et rammeverk basert på lean teori. Hovedformålet med lean er å øke kundeverdi med minst mulig ressursbruk, anstrengelse, energi, utstyr, tid, plass, material og kapital (Womack, Roos and Jones 2007). Vi vil utforske om høyere grad av lean fører til mer tilfredse kunder enn de som har lavere grad av lean. Altså om hovedformålet med lean blir oppnådd hvis man implementerer lean i større grad. Vi har derfor utformet følgende hypotese som utgangspunkt for vår oppgave:

”Norske bedrifter som er mer lean, opplever større økning i kundetilfredshet enn de som er mindre lean.”

Våre funn indikerer at norske bedrifter har implementert lean i varierende grad og vi har i vår undersøkelse sett en klar sammenheng mellom grad av lean og økning i kundetilfredshet. Dette kan tyde på at hovedformålet med lean, økt kundeverdi, blir oppnådd ved å implementere lean i stor grad i norske bedrifter

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit