Show simple item record

dc.contributor.authorHeggland, Astrid
dc.date.accessioned2012-08-16T07:28:51Z
dc.date.available2012-08-16T07:28:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/169663
dc.description.abstractTil tross for at tjenestenæringer står for over halvparten av verdiskapingen i Norge i dag, vet vi fremdeles lite om tjenesteinnovasjon i forhold til innovasjon i vareproduserende næringer. Spesielt er det forsket lite på innovasjonssystemer i tjenestenæringer. Reiselivsnæringen er en typisk tjenestenæring, der det hevdes at konkurransefortrinn i stor grad er avhengig av evnen til nyskaping. Denne evnen, hevder noen, kan forbedres ved hjelp av innovasjonspolitiske virkemidler. Formålet med denne oppgaven er å vinne innsikt i hvordan innovasjon foregår i reiselivsnæringen. Jeg ønsker også å finne om innovasjonsprogrammet ”Norwegian Cluster of Expertise” har bidratt til en mer systematisk tilnærming til innovasjonsarbeid i næringen. Jeg kan ikke konkludere med at man i dag finner et fullverdig innovasjonssystem innen NCE Tourism, men mine resultater viser at man i NCE Tourism har skapt en mer systematisk tilnærming til innovasjon. Det har blant annet etablert seg en norm for hvilke tema nyskapinger gjøres innen, og et system for kunnskapsdeling.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectstrategi og ledelseno_NO
dc.titleInnovasjonssystemer i norsk reiseliv : en casestudie av NCE Tourism- Fjord Norwayno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Economics: 212no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record