Browsing Publikasjoner fra CRIStin (NHH) by Author "Andreassen, Tor W."
Now showing items 1-5 of 5
-
A customer-centric five actor model for sustainability and service innovation
van Riel, Allard C. R.; Andreassen, Tor W.; Lervik-Olsen, Line; Zhang, Lu; Mithas, Sunil; Heinonen, Kristina (Peer reviewed; Journal article, 2021)Service industries are increasingly unsustainable. Considering consumers as change agents, we show how service innovation may contribute to a service ecosystem that helps achieve emerging sustainability goals. To achieve ... -
Business model innovation and value-creation: the triadic way
Andreassen, Tor W.; Lervik-Olsen, Line; Snyder, Hannah; Allard, Van Riel; Sweeney, Jill; Yves, Van Vaerenbergh (Peer reviewed; Journal article, 2018)Purpose Open service innovation is an emergent new service development practice, where knowledge on how to organize development work is scarce. The purpose of the present research is to identify and describe relevant ... -
Competing through innovation: Let the customer judge!
Kurtmollaiev, Seidali; Lervik-Olsen, Line; Andreassen, Tor W. (Peer reviewed; Journal article, 2022)Although customers are the final judges of innovations, their opinions on firms’ innovations are rarely listened to. In this article, we developed a novel model for examining the antecedents and consequences of perceived ... -
Innovasjon: Det du gjør, er ikke det de ser
Kurtmollaiev, Seidali; Lervik-Olsen, Line; Andreassen, Tor W. (Peer reviewed; Journal article, 2018)Norske bedrifter er opptatt av innovasjon. Motivasjonen er mangslungen. Noen innoverer for å kutte kostnader i produksjon og administrasjon eller for å bli mer bærekraftige. Andre ønsker å innovere i bedriftens eksisterende ... -
Innovasjonsevne i norske bedrifter : norsk innovasjonsindeks
Lervik-Olsen, Line; Kurtmollaiev, Seidali; Andreassen, Tor W. (Journal article; Peer reviewed, 2016)I en BCG-undersøkelse fra 2015 fremkom det at omtrent 80 prosent av de intervjuede topplederne hadde definert innovasjon som en del av virksomhetens viktigste område, og hele 57 prosent hadde definert det som en av de tre ...