• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kundelønnsomhetsanalyser - lønner det seg? : en kvantitativ studie av norske foretak

Sandanger, Helge Mykkeltveit; Sandbekk, Joakim
Master thesis
Thumbnail
View/Open
masterthesis.pdf (11.74Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2383147
Date
2015
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master Thesis [4207]
Abstract
Denne utredningen ser på sammenhengen mellom kundelønnsomhetsanalyser og

foretaksprestasjoner. Utredningen finner at beslutninger tatt på bakgrunn av

kundelønnsomhetsinformasjon har en positiv påvirkning på foretaksprestasjonene. Bruk av

kundelønnsomhetsanalyser har derimot ingen effekt når det samtidig blir sett på

beslutninger. Videre ser det ut til at jo mer detaljert og reliabel kundelønnsomhetsmetoden

er, jo bedre er påvirkningen på foretaksprestasjonene. Det blir også avdekket at de tre

fremtidsrettede kundelønnsomhetsmetodene som blir omtalt i akademia, i praksis blir

opplevd som én enkelt metode. Denne metoden har både et fremtidsrettet fokus, samtidig

som den tar hensyn til historisk lønnsomhetsinformasjon.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit