Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKind, Hans Jarle
dc.contributor.authorSøgnen, Adrian Budal
dc.date.accessioned2018-02-26T11:03:14Z
dc.date.available2018-02-26T11:03:14Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2486944
dc.description.abstractDenne oppgaven er en litteraturstudie av forskning på Internett og dets påvirkning på avismarkedet. Siden den første nettavisen kom i 1994 har markedet for aviser opplevd store endringer i konkurranseforhold. Nye aktører har kommet inn og tatt deler av annonsemarkedet og også oppmerksomheten til leserne. Oppgaven tar for seg den historiske utviklingen for avisene fra papirutgave til digitalutgave, hvordan annonsemarkedet har endret seg, i hvilken grad brukerne betaler for innhold, og implikasjonene av nye aktører i mediemarkedet. Til slutt ser oppgaven på bruken av lenker for distribusjon av nyheter og nyhetsaggregatorenes effekt på avismarkedet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectsamfunnsøkonominb_NO
dc.titleInternettets påvirkning på markedet for avisernb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.description.localcodenhhmasnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel