• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Personlighet i team : en oppfølgende studie av relasjonen mellom personlighet og teamprestasjon i ulike typer oppgaver

Lund, Magnus Wiken
Master thesis
Thumbnail
Åpne
masterthesis.PDF (1.817Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2560058
Utgivelsesdato
2018
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Master Thesis [4656]
Sammendrag
Formålet med denne utredningen har vært å bidra til forskningen som finnes på relasjonen

mellom personlighet og prestasjon i team i forskjellige oppgavetyper.

Studien er en replikering av en tidligere masterutredning ved NHH som har søkt å belyse

problemstillingen: ’Hvordan er personlighet i team relatert til teamprestasjon i ulike typer

oppgaver?’ ved å studere studentteam i et obligatorisk kurs på bachelorstudiet ved NHH som var

tilrettelagt for å samle inn data til denne type forskning. Denne utredningen hadde mulighet til å

benytte et dobbelt så stort datasett fra det samme kurset som den første utredningen, og har

utviklet sine egne hypoteser med bakgrunn i tidligere forskning og funnene fra den første

utredningen.

På bakgrunn av resultatene i studien er det ikke mulig å bekrefte funnene fra den første studien.

De to utredningene har ulike funn og for de personlighetsdimensjonene hvor det er signifikante

funn i begge utredningene, trekker funnene i motsatt retning. Dette gjelder funnet knyttet til

relasjonen mellom gjennomsnittsverdien av ekstroversjon og resultatet i strandetøvelsen og

funnet knyttet til minimumsverdien av emosjonell stabilitet og resultatet i den samme øvelsen. I

denne utredningen er både relasjonen mellom ekstroversjon og resultatet, og relasjonen mellom

emosjonell stabilitet og resultatet, negativ.

Et annet interessant funn er at det i analysen av papirtårnøvelsen ikke er signifikant

forklaringsgrad i noen av modellene. Dette var den øvelsen hvor den første utredningen hadde

flest signifikante resultater.

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit