• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Endrer sosial interaksjon kjøpsatferd? : stigmakostnader i varehandelen

Huseby, Einar B.; Olden, Andreas
Master thesis
Thumbnail
View/Open
masteroppgave (604.7Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/278905
Date
2014
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master Thesis [4207]
Abstract
Gjennom en analyse av salgsdata fra dagligvarebutikker finner vi at sosial interaksjon

påvirker kjøpsatferd. Ved å gå fra bemannede kasser til selvscanningskasser øker

salget av varer som er usunne og personlige, mens vi ikke ser noen endring i salget

av for eksempel melk. Vi hevder at dette kommer av en opplevd kostnad knyttet

til å det å kjøpe usunne og personlige varer, og at denne faller bort når den sosiale

interaksjonen reduseres.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit