• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Endrer sosial interaksjon kjøpsatferd? : stigmakostnader i varehandelen

Huseby, Einar B.; Olden, Andreas
Master thesis
Thumbnail
Åpne
masteroppgave (604.7Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/278905
Utgivelsesdato
2014
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Master Thesis [3749]
Sammendrag
Gjennom en analyse av salgsdata fra dagligvarebutikker finner vi at sosial interaksjon

påvirker kjøpsatferd. Ved å gå fra bemannede kasser til selvscanningskasser øker

salget av varer som er usunne og personlige, mens vi ikke ser noen endring i salget

av for eksempel melk. Vi hevder at dette kommer av en opplevd kostnad knyttet

til å det å kjøpe usunne og personlige varer, og at denne faller bort når den sosiale

interaksjonen reduseres.

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit