Browsing Centre for Applied Research at NHH (SNF) by Author "Pedersen, Per E."
Now showing items 21-27 of 27
-
Service innovation challenges at the policy, industry, and firm level : a qualitative enquiry into the service innovation system
Pedersen, Per E.; Nysveen, Herbjørn (Arbeidsnotat, Working paper, 2010-03)This report documents the results of an exploratory inquiry into the challenges of service innovation in Norway. It is based on 45 interviews conducted with 63 representatives of the Norwegian innovation system for service ... -
Structural conditions, business models and customer value in heterogeneous network services : a pre-study of five service areas
Pedersen, Per E.; Methlie, Leif B.; Nysveen, Herbjørn; Gjerde, Irena; Godø, Helge; Henten, Anders; Ling, Rich; Oleshchuk, Vladimir; Reichert, Frank (Rapport, Research report, 2007-04)This report presents the results of a pre-study of five service areas characterized by heterogeneous network services. The purposes of the report are to offer foundations for deeper analysis of three selected service areas ... -
Strukturelle endringer i reiselivsnæringen ved overgang til den elektroniske markedsplassen : effekter på integrering, mediering og samhandling
Methlie, Leif B.; Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per E. (Rapport, Research report, 2002-02)Denne rapporten er en del av prosjektet ”Interaktive multimedier og reiseliv”. Rapporten presenterer resultater fra en undersøkelse relatert til forventninger om strukturelle endringer i reiselivsnæringen som følge av at ... -
Tjenesteinnovasjon og tjenestekategorisering : variasjon i tjenesteegenskaper og betydning for innovasjonsprosesser og innovasjonstyper
Pedersen, Per E. (Rapport, Research report, 2005-11)Denne rapporten behandler to problemer i tjenesteinnovasjon. De to problemene er om tjenestenæringstypologier og tjenesteegenskapstypologier kan brukes for å karakterisere og beskrive tjenesteinnovasjon. Begge delproblemene ... -
Tjenesteintegrering i elektronisk handel
Pedersen, Per E.; Methlie, Leif B. (Rapport, Research report, 2000-07)Veksten i nye mellomledd som baserer seg på integrering av produkter, tjenester og informasjon er for tiden svært stor. Daglig hører vi om etablering av vertikale markedsrom eller næringsspesifikke ”portaler”. Det er ... -
Using mobile services to strengthen brand relationships : the effects of SMS and MMS channel additions on brand knowledge, satisfaction, loyalty and main channel use
Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per E.; Thorbjørnsen, Helge (Report, Research report, 2003-07)The purpose of this report is to study effects of SMS and MMS as channel additions on customers’ relationships with brands. Empirical studies are reported for three brands in which have added SMS and MMS as brand channel ... -
Willingness to pay for web-based movie services
Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per E. (Report, Research report, 2006-05)Consumers’ willingness to pay for digital adventure-oriented media in everyday life is an unexplored research field. In this study, willingness to pay and parts of the nomological network of willingness to pay is presented. ...