• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Centre for Applied Research at NHH (SNF)
  • Reports (SNF)
  • View Item
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Centre for Applied Research at NHH (SNF)
  • Reports (SNF)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kundehåndtering og lønnsomhet : en studie av regnskapsbedrifter

Barkovitch, Erik Aubert
Research report
Thumbnail
View/Open
R10_13.pdf (2.195Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/165395
Date
2013-10
Metadata
Show full item record
Collections
  • Reports (SNF) [542]
Abstract
Regnskapsførerbransjen i Norge karakteriseres av mange små bedrifter og store lønnsomhetsforskjeller. Gjennom dybdeintervju med ledere av autoriserte regnskapsbedrifter har denne utredningen tatt sikte på å få en dypere innsikt i hvilke aspekter ved kundehåndtering som er utslagsgivende for lønnsomheten til regnskapsbedrifter.

Utredningen viser at regnskapsbedrifter kan være tjent med å innføre gode rutiner og systemer, ha en hensiktsmessig kundestrategi, spesialisere kundeporteføljen innenfor enkelte kundegrupper, jevnlig vurdere kundeporteføljen, utvikle gode kundeforhold, og ha fokus på kundetilfredshet gjennom god kundeservice. Det er en kombinasjon av disse faktorene som vil ha størst innvirkning på lønnsomheten, og det er derfor fordelaktig å ha en helhetlig tankegang rundt kundehåndteringen.
Publisher
SNF
Series
Rapport;2013:10

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit