• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Centre for Applied Research at NHH (SNF)
  • Reports (SNF)
  • View Item
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Centre for Applied Research at NHH (SNF)
  • Reports (SNF)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Like barn leker best : en casestudie av hvordan diversitet påvirker kunnskap i team

Holter, Katrin Mjeldheim
Research report
Thumbnail
View/Open
R13_13.pdf (2.011Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/165399
Date
2013-11
Metadata
Show full item record
Collections
  • Reports (SNF) [542]
Abstract
Stadig flere bedrifter benytter tverrfaglige team som organiseringsform for å oppnå effektiv kunnskapsdeling på tvers av fagdisipliner. I min masterutredning søker jeg å stille spørsmålstegn ved den faktiske effekten av diversitet på kunnskapsdeling i team.

Gjennom dybdeintervjuer med medlemmer av tverrfaglige team og fagnettverk er det funnet at diversitet synes å påvirke kunnskapsdeling i negativ retning. Den negative effekten forklares i sin helhet ut fra tre definerte faktorkategorier: Motivasjonsfaktorer, kognitive faktorer og sosiale faktorer. Studiens funn indikerer at stor grad av diversitet i team vanskeliggjør kunnskapsdeling slik at man ikke får realisert forventede delings- og effektivitetssynergier.
Publisher
SNF
Series
Rapport;2013:13

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit