Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHolter, Katrin Mjeldheim
dc.date.accessioned2014-02-07T09:04:37Z
dc.date.available2014-02-07T09:04:37Z
dc.date.issued2013-11
dc.identifier.isbn978-82-491-0848-0 (elektronisk versjon)
dc.identifier.isbn978-82-491-0847-3 (trykt versjon)
dc.identifier.issn0803-4036
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/165399
dc.description.abstractStadig flere bedrifter benytter tverrfaglige team som organiseringsform for å oppnå effektiv kunnskapsdeling på tvers av fagdisipliner. I min masterutredning søker jeg å stille spørsmålstegn ved den faktiske effekten av diversitet på kunnskapsdeling i team. Gjennom dybdeintervjuer med medlemmer av tverrfaglige team og fagnettverk er det funnet at diversitet synes å påvirke kunnskapsdeling i negativ retning. Den negative effekten forklares i sin helhet ut fra tre definerte faktorkategorier: Motivasjonsfaktorer, kognitive faktorer og sosiale faktorer. Studiens funn indikerer at stor grad av diversitet i team vanskeliggjør kunnskapsdeling slik at man ikke får realisert forventede delings- og effektivitetssynergier.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherSNFno_NO
dc.relation.ispartofseriesRapport;2013:13
dc.titleLike barn leker best : en casestudie av hvordan diversitet påvirker kunnskap i teamno_NO
dc.typeResearch reportno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel