dc.contributor.author | Holter, Katrin Mjeldheim | |
dc.date.accessioned | 2014-02-07T09:04:37Z | |
dc.date.available | 2014-02-07T09:04:37Z | |
dc.date.issued | 2013-11 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-491-0848-0 (elektronisk versjon) | |
dc.identifier.isbn | 978-82-491-0847-3 (trykt versjon) | |
dc.identifier.issn | 0803-4036 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/165399 | |
dc.description.abstract | Stadig flere bedrifter benytter tverrfaglige team som organiseringsform for å oppnå effektiv kunnskapsdeling på tvers av fagdisipliner. I min masterutredning søker jeg å stille spørsmålstegn ved den faktiske effekten av diversitet på kunnskapsdeling i team.
Gjennom dybdeintervjuer med medlemmer av tverrfaglige team og fagnettverk er det funnet at diversitet synes å påvirke kunnskapsdeling i negativ retning. Den negative effekten forklares i sin helhet ut fra tre definerte faktorkategorier: Motivasjonsfaktorer, kognitive faktorer og sosiale faktorer. Studiens funn indikerer at stor grad av diversitet i team vanskeliggjør kunnskapsdeling slik at man ikke får realisert forventede delings- og effektivitetssynergier. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | SNF | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | Rapport;2013:13 | |
dc.title | Like barn leker best : en casestudie av hvordan diversitet påvirker kunnskap i team | no_NO |
dc.type | Research report | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213 | no_NO |