Show simple item record

dc.contributor.authorMyrseth, Amund
dc.contributor.authorNesse, Knut Olav
dc.date.accessioned2006-06-28T11:27:48Z
dc.date.available2006-06-28T11:27:48Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/167455
dc.description.abstractUtgangspunktet for denne oppgaven er at det skjer store forandringer i markedet for digital tv-distribusjon. Det er to grunner til dette. For det første stenges det analoge distribusjonsnettet ned og erstattes av et digitalt bakkenett. Denne nedstengningen gjør at to nye distributører kan etablere seg i markedet. For det andre har teknologisk utvikling gjort at det er mulig for NextGenTel å etablere seg i markedet, med produktet IPTV distribuert over telenettet (xDSL). Oppgaven analyserer hvordan konkurransesituasjonen blir etter de nye aktørenes inntreden. Videre ser oppgaven nærmere på hvordan spredningsforløpet til innovasjonen IPTV over xDSL kan tenkes å bli, og hvilke utfordringer NextGenTel møter med dette. Tilslutt ser oppgaven på NextGenTel som førstetrekker og hvilke fordeler og ulemper dette medfører for bedriften.en
dc.format.extent669634 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.subjectstrategi og ledelseen
dc.subjecten
dc.subjecten
dc.titleDigital tv-distribusjon : en bransjeanalyse og NextGenTel som innovasjonsspreder og førstetrekkeren
dc.typeMaster thesisen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record