• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan få et fotfeste i det internasjonale actionsport markedet? : en analyse av Sweet Protections internasjonale etablering.

Hansen, Oddvar Nygaard
Master thesis
Thumbnail
Åpne
hele oppgaven.pdf (1.274Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/167677
Utgivelsesdato
2006-05-16
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Master Thesis [3749]
Sammendrag
I denne oppgaven analyseres Sweets Protections internasjonaliseringsprosess. Sweet Protection produserer ”high-end” beskyttelsesutstyr til actionsport markedet. Deres kundesegment er ski og snowboardmarkedet, samt elvekajakk. Oppgaven er begrenset til å ta for seg vintersegmentet, og fokuset ligger på deres etablering i Nord Amerika.

Actionsportmarkedet er globalt sett preget av to parallelle trender. En trend er at de store aktørene konsoliderer og utnytter stordriftsfordeler i markedsføringen. Den parallelle trenden skyldes den stadige utviklingen av idrettene innen actionsportssegmentene, som tillater små pionerbedrifter å etablere seg, da de større aktørene ikke alltid fanger opp de nye trendene.

Oppgaven viser at Sweets kunder er opptatt av autentiske produkter og produsenter, slik at design og image er viktig. Det er dessuten en målgruppe som har utviklet seg fra å være en marginal subkultur, til å bli en stor internasjonal kultur, med felles kjennetrekk og preferanser på tvers av landegrensene. Sweet Protection er en liten bedrift, med små økonomiske ressurser men er likevel dyktige i både produktutvikling og merkevarebygging. Sweet har også markedsstrategier godt tilpasset sin posisjon og sitt utgagnspunkt. Sweet Protection svakhet er lite kjennskap til sine internasjonale konkurrenter og markedsforhold. De bør øke sin kompetanse på dette område for å øke sin sjanse for å lykkes internasjonalt.

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit