Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHansen, Oddvar Nygaard
dc.date.accessioned2006-05-16T01:13:13Z
dc.date.available2006-05-16T01:13:13Z
dc.date.issued2006-05-16T01:13:13Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/167677
dc.description.abstractI denne oppgaven analyseres Sweets Protections internasjonaliseringsprosess. Sweet Protection produserer ”high-end” beskyttelsesutstyr til actionsport markedet. Deres kundesegment er ski og snowboardmarkedet, samt elvekajakk. Oppgaven er begrenset til å ta for seg vintersegmentet, og fokuset ligger på deres etablering i Nord Amerika. Actionsportmarkedet er globalt sett preget av to parallelle trender. En trend er at de store aktørene konsoliderer og utnytter stordriftsfordeler i markedsføringen. Den parallelle trenden skyldes den stadige utviklingen av idrettene innen actionsportssegmentene, som tillater små pionerbedrifter å etablere seg, da de større aktørene ikke alltid fanger opp de nye trendene. Oppgaven viser at Sweets kunder er opptatt av autentiske produkter og produsenter, slik at design og image er viktig. Det er dessuten en målgruppe som har utviklet seg fra å være en marginal subkultur, til å bli en stor internasjonal kultur, med felles kjennetrekk og preferanser på tvers av landegrensene. Sweet Protection er en liten bedrift, med små økonomiske ressurser men er likevel dyktige i både produktutvikling og merkevarebygging. Sweet har også markedsstrategier godt tilpasset sin posisjon og sitt utgagnspunkt. Sweet Protection svakhet er lite kjennskap til sine internasjonale konkurrenter og markedsforhold. De bør øke sin kompetanse på dette område for å øke sin sjanse for å lykkes internasjonalt.en
dc.format.extent1336001 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.subjectbedriftsøkonomisk analyseen
dc.titleHvordan få et fotfeste i det internasjonale actionsport markedet? : en analyse av Sweet Protections internasjonale etablering.en
dc.typeMaster thesisen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel