Korrupte institusjoner og effektiv bistand : har man tatt lærdom av tidligere problemer i utformingen av SEDP?
dc.contributor.author | Hagerup, Øystein D. | |
dc.contributor.author | Heggløv, Elisabeth | |
dc.contributor.author | Smeland, Adelhei | |
dc.date.accessioned | 2006-05-15T09:23:26Z | |
dc.date.available | 2006-05-15T09:23:26Z | |
dc.date.issued | 2006-05-15T09:23:26Z | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/167689 | |
dc.description.abstract | I 2004 la tanzanianske myndigheter frem en utviklingsplan for ungdoms- og videregående skole i Tanzania (SEDP). Dette skjedde få år etter at de satte i gang en tilsvarende plan for barneskolen (PEDP), og samtidig som evalueringer påviste en rekke problemer med implementeringen av denne. Formålet med denne oppgaven er å analysere planene for SEDP. Vi vektlegger her de finansielle mekanismene. Hensikten er å sammenligne disse med de konklusjoner og erfaringer vi finner fra PEDP og andre tilsvarende programmer. Vi ser også på en modell som forsøker å forklare lekkasjene som avdekkes. Vi finner grunn til bekymring over at et så stort prosjekt som SEDP nå settes i gang, samtidig som det ser ut til at oppfølgingen av kritikk og tilrådninger til PEDP er mangelfull. Heller ikke i planene for SEDP finner vi grunnlag for å si at myndighetene følger opp dette. Spesielt problematisk er det å vurdere planene for SEDP når erfaringene har vist at implementeringen kan avvike vesentlig fra planene. | en |
dc.format.extent | 1931947 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.subject | samfunnsøkonomi | en |
dc.title | Korrupte institusjoner og effektiv bistand : har man tatt lærdom av tidligere problemer i utformingen av SEDP? | en |
dc.type | Master thesis | en |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Master Thesis [4505]