Show simple item record

dc.contributor.authorHagerup, Øystein D.
dc.contributor.authorHeggløv, Elisabeth
dc.contributor.authorSmeland, Adelhei
dc.date.accessioned2006-05-15T09:23:26Z
dc.date.available2006-05-15T09:23:26Z
dc.date.issued2006-05-15T09:23:26Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/167689
dc.description.abstractI 2004 la tanzanianske myndigheter frem en utviklingsplan for ungdoms- og videregående skole i Tanzania (SEDP). Dette skjedde få år etter at de satte i gang en tilsvarende plan for barneskolen (PEDP), og samtidig som evalueringer påviste en rekke problemer med implementeringen av denne. Formålet med denne oppgaven er å analysere planene for SEDP. Vi vektlegger her de finansielle mekanismene. Hensikten er å sammenligne disse med de konklusjoner og erfaringer vi finner fra PEDP og andre tilsvarende programmer. Vi ser også på en modell som forsøker å forklare lekkasjene som avdekkes. Vi finner grunn til bekymring over at et så stort prosjekt som SEDP nå settes i gang, samtidig som det ser ut til at oppfølgingen av kritikk og tilrådninger til PEDP er mangelfull. Heller ikke i planene for SEDP finner vi grunnlag for å si at myndighetene følger opp dette. Spesielt problematisk er det å vurdere planene for SEDP når erfaringene har vist at implementeringen kan avvike vesentlig fra planene.en
dc.format.extent1931947 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.subjectsamfunnsøkonomien
dc.titleKorrupte institusjoner og effektiv bistand : har man tatt lærdom av tidligere problemer i utformingen av SEDP?en
dc.typeMaster thesisen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record