• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Drivere av lojalitet : en teoretisk og praktisk tilnærming

Emblem, Iselin Stadsnes; Høydalsvik, Beate Kristin Daleng
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Emblem og Hoydalsvik 2007.pdf (3.612Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/167833
Date
2007
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master Thesis [4207]
Abstract
I denne utredningen ønsker vi å videreutvikle Rusbults (1980a) investeringsmodell for å bedre kunne fange opp de ulike driverne for lojalitet til et merke. I tillegg til tilfredshet, størrelse på investeringer og kvalitet på alternativer ser vi her på renommé og self-congruity som direkte drivere av lojalitet. I modellen har vi også et sett med forløpere som antas å påvirke tilfredshet. De samme forløperne kan dermed sees på som indirekte drivere av lojalitet. Vi ønsker å anvende og teste denne modellen ved å undersøke hvor lojale studentene ved Norges Handelshøyskole er. Respondentene i denne undersøkelsen har vært bachelor- og masterstudenter ved Norges Handelshøyskole, totalt 303 respondenter deltok i undersøkelsen. Resultatene av undersøkelsen viste at det kun var tilfredshet og self-congruity som hadde signifikant betydning på lojalitet ved et 95 % konfidensintervall, mens renommé var signifikant ved et 90 % konfidensintervall.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit