Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEmblem, Iselin Stadsnes
dc.contributor.authorHøydalsvik, Beate Kristin Daleng
dc.date.accessioned2007-07-17T08:50:10Z
dc.date.available2007-07-17T08:50:10Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/167833
dc.description.abstractI denne utredningen ønsker vi å videreutvikle Rusbults (1980a) investeringsmodell for å bedre kunne fange opp de ulike driverne for lojalitet til et merke. I tillegg til tilfredshet, størrelse på investeringer og kvalitet på alternativer ser vi her på renommé og self-congruity som direkte drivere av lojalitet. I modellen har vi også et sett med forløpere som antas å påvirke tilfredshet. De samme forløperne kan dermed sees på som indirekte drivere av lojalitet. Vi ønsker å anvende og teste denne modellen ved å undersøke hvor lojale studentene ved Norges Handelshøyskole er. Respondentene i denne undersøkelsen har vært bachelor- og masterstudenter ved Norges Handelshøyskole, totalt 303 respondenter deltok i undersøkelsen. Resultatene av undersøkelsen viste at det kun var tilfredshet og self-congruity som hadde signifikant betydning på lojalitet ved et 95 % konfidensintervall, mens renommé var signifikant ved et 90 % konfidensintervall.en
dc.language.isonoben
dc.subjectmarkedsføring og konkurranseanalyseen
dc.titleDrivere av lojalitet : en teoretisk og praktisk tilnærmingen
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Psykologi: 260en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel