Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKvalbein, Lars
dc.date.accessioned2007-02-09T09:58:12Z
dc.date.available2007-02-09T09:58:12Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/167949
dc.description.abstractFormålet med min utredning er å analysere optikermarkedet i Norge. Utredningen er i hovedsak basert på å gi en forklaring til høye priser i markedet i forhold til andre europeiske land og hvordan Specsavers, med sin inntreden i markedet, vil påvirke priskonkurransen. Utredningen er lagt opp slik at jeg først begynner med en innføring i optikerbransjen for deretter å ta for meg relevante temaer for å besvare mine problemstillinger. Optikermarkedet i Norge er et marked som er preget av høye søkekostnader og relativt høy kundelojalitet. Disse faktorene er, etter min mening, av størst betydning for at vi har Europas høyeste priser på briller i Norge. Med hensyn på inntredenen av Specsavers ser det ut som at dette kan lede til en begrenset priskrig på de billigste produktene.en
dc.language.isonoben
dc.subjectstrategi og ledelseen
dc.titlePrisutviklingen i det norske optikermarkedeten
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel