• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Produktplasseringer og psychological reactance : når produktplasseringer ikke virker

Sivertsen, Aleksander; Molandsveen, Andreas
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Sivertsen og Molandsveen 2009.pdf (3.016Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/168301
Date
2009
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master Thesis [3258]
Abstract
Formålet med denne masteroppgaven var å undersøke forholdet mellom produktplasseringer og psychological reactance. I den forbindelse stilte vi tre undersøkelsesspørsmål som ikke hadde blitt belyst av tidligere forskning. Hovedfokuset i oppgaven var på hvorvidt forskjellige typer produktplasseringer kunne fremkalle ulike grader av psychological reactance. I tillegg undersøkte vi muligheten for at kombinasjoner av forskjellige reklamer og produktplasseringer i ulik grad kunne fremkalle reactance effekter. For å kunne besvare disse spørsmålene ble det fremsatt en rekke spesifikke hypoteser, basert på eksisterende litteratur innen de respektive områdene. Hypotesetestingen resulterte i at vi fant støtte for noen av de mest sentrale hypotesene relatert til produktplasseringer og psychological reactance. På bakgrunn av disse resultatene ble implikasjoner for både merkeeiere og videre forskning belyst.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit