Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSivertsen, Aleksander
dc.contributor.authorMolandsveen, Andreas
dc.date.accessioned2009-11-16T08:42:02Z
dc.date.available2009-11-16T08:42:02Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/168301
dc.description.abstractFormålet med denne masteroppgaven var å undersøke forholdet mellom produktplasseringer og psychological reactance. I den forbindelse stilte vi tre undersøkelsesspørsmål som ikke hadde blitt belyst av tidligere forskning. Hovedfokuset i oppgaven var på hvorvidt forskjellige typer produktplasseringer kunne fremkalle ulike grader av psychological reactance. I tillegg undersøkte vi muligheten for at kombinasjoner av forskjellige reklamer og produktplasseringer i ulik grad kunne fremkalle reactance effekter. For å kunne besvare disse spørsmålene ble det fremsatt en rekke spesifikke hypoteser, basert på eksisterende litteratur innen de respektive områdene. Hypotesetestingen resulterte i at vi fant støtte for noen av de mest sentrale hypotesene relatert til produktplasseringer og psychological reactance. På bakgrunn av disse resultatene ble implikasjoner for både merkeeiere og videre forskning belyst.en
dc.language.isonoben
dc.subjectmarkedsføring og konkurranseanalyseen
dc.titleProduktplasseringer og psychological reactance : når produktplasseringer ikke virkeren
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Samfunnsøkonomi: 212en
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Psykologi: 260en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel