Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMeyer-Myklestad, Ingibjörg
dc.date.accessioned2010-11-03T09:57:27Z
dc.date.available2010-11-03T09:57:27Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/168693
dc.description.abstractLean er en metode for å effektivisere og forbedre ulike prosesser og er tradisjonelt blitt brukt i industribedrifter, med ”The Toyota Way” som et kjent eksempel. De siste årene er lean tatt i bruk i en rekke ulike bransjer. Mediekonsernet Schibsted opprettet høsten 2008 programgruppen ”kontinuerlig forbedring” som skal implementere lean i konsernet. Målet for denne oppgaven har vært å vurdere hvorvidt lean er anvendbart i mediebransjen. Studien bygger blant annet på intervjuer med sentrale personer i Schibsteds lean-satsing, en analyse av konstruksjonen av programgruppen ”kontinuerlig forbedring” og to konkrete lean- prosjekter. Oppgaven presenterer et rammeverk for hvordan implementere lean i en organisasjon og tar også for seg lean ut ifra et endringsperspektiv, samt hvilke kritiske forutsetninger som må være oppfylt. Resultatene viser at det er mulig å anvende lean i mediebedrifter, men at det krever tilpasninger.en
dc.language.isonoben
dc.subjectstrategi og ledelseen
dc.titleLean + media = sant? : hvilke utfordringer står et mediekonsern overfor i satsingen på lean?en
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel