Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSaaghus, Eivind
dc.date.accessioned2011-02-17T11:56:35Z
dc.date.available2011-02-17T11:56:35Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/168739
dc.description.abstractDenne masteravhandlingen studerer effekten av å tilby mikrofinansklienter i Tanzania trening i entreprenørskap. Med utgangspunkt i en forretningsplankonkurranse, studerer jeg korrelasjoner mellom karakterene på forretningsplanene og entreprenørenes forretningspraksis. Funnene viser at utvalgets kvinner har opplevd et større kunnskapsløft fra den tilbudte treningen enn menn. Jeg finner imidlertid ingen signifikant korrelasjon mellom forretningsplankarakter og forretningsrelaterte investeringer for kvinner. Dette tyder på at kvinnene i utvalget har hatt vanskeligheter med å omgjøre lærdommen til praksis. De ser imidlertid ut til å implementere ulike markedsføringstiltak i større grad enn menn. Hos menn ser ikke treningen ut til å ha resultert i noe kunnskapsløft av betydning, men det kan se ut til å ha bidratt til at de realiserer forretningsideene sine i større grad. Nøyaktig hvorfor det er slik er det vanskelig å si noe om, en mulig forklaring kan være at kvinner er mer risikoaverse, og at investeringer er forbundet med risiko.en
dc.language.isonoben
dc.titleFra forretningsidé til forretningspraksis : en empirisk studie fra Tanzaniaen
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel