Show simple item record

dc.contributor.authorEkern, Nora
dc.contributor.authorEriksen, Christina
dc.date.accessioned2011-09-21T08:22:08Z
dc.date.available2011-09-21T08:22:08Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/168877
dc.description.abstractFormålet med denne utredningen er å kartlegge omfanget av outsourcing i hotellbransjen i Norge, og undersøke i hvilken grad ulike faktorer påvirker en slik beslutning. Her ser vi nærmere på økonomiske, kunnskapsbaserte, organisasjonsinterne og andre faktorer. Grunnlaget for analysen er besvarelser fra en spørreundersøkelse vi sendte ut til hotell i Norge, og resultatene viser at outsourcing er en organiseringsform som i relativt liten grad blir benyttet i denne bransjen. Videre er det mange faktorer som påvirker en outsourcingsbeslutning, der faktorene tilgang til faglig ekspertise, fokus på egen kjernevirksomhet, økt fleksibilitet, svekket organisasjonskultur og tap av intern kompetanse fremstår som de viktigste.en
dc.language.isonoben
dc.subjectøkonomisk styringen
dc.titleOutsourcing av serviceaktiviteter i hotellbransjen i Norge : hvor utbredt er det og hvilke faktorer påvirker?en
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record