Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGarberg, Stål Ulvin
dc.date.accessioned2013-04-03T10:38:07Z
dc.date.available2013-04-03T10:38:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/169455
dc.description.abstractDenne utredningen tar sikte på å utforske hvilken verdi tillit har i ledelse av kunnskapsmedarbeidere. Målet har vært å undersøke hvorvidt det finnes et grunnlag for å se på tillit som en hovedfaktor innen god ledelse, i stedet for et biprodukt, slik det ofte blir behandlet i dag. Utredningen favner bredt og forsøker, gjennom bruken av en kvalitativ tilnærming med dybdeintervju av et lite antall ledere og kunnskapsmedarbeidere, å ta rede på prosessene rundt hvordan tillit oppstår og formidles. Utredningen ser også nærmere på hvilken effekt tillit har som et ledelsesredskap og som motivasjonsfaktor. Funnene fra undersøkelsen blir presentert og sammenlignet med eksisterende teori og det argumenteres for at tillit bør få en mer markant plassering i måten vi tenker på ledelse av kunnskapsmedarbeidere. Resultatene viser at tillit har en sentral rolle og kan oppleves som motiverende både når man som medarbeider har tillit til ledelsen, og får tillit fra ledelsen. Spesielt interessant er funn som indikerer at å det gi tillit øker både troverdigheten hos den som mottar tilliten, og tilliten denne personen gir tilbake til avsenderen av tillit.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectstrategi og ledelseno_NO
dc.titleEffektiv ledelse av kunnskapsmedarbeidere : verdien av tillitno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213no_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Psychology: 260::Organizational psychology: 268no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel