• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Barnehage, oppvekst og utfall : en komparativ studie mellom økonomer og sosiologer

Moltubakk, Mari Wiken
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Moltubakk_2012.pdf (1.072Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/169511
Date
2012
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master Thesis [3749]
Abstract
Denne oppgaven har som formål å studere nærmere om forskeres akademiske bakgrunn har innvirkning på resultatene av deres forskning på barns oppvekst og voksenutfall som følge av å ha gått i barnehage. I den forbindelse, har fokuset her vært på en kritisk sammenlikning av forskning fra den økonomiske skoleretningen og det som har blitt definert som den sosiologiske skoleretningen. Studien viser at det er en tendens til at den økonomiske skoleretningen på generelt grunnlag finner flere positive effekter av det å ha gått i barnehage enn det den sosiologiske retningen konkluderer med. Før en kan trekke en endelig konklusjon, er det allikevel viktig å presisere at de to retningene virker å studere ulike effekter av det å gå i barnehage. Det kan derfor tyde på at det er dette, og ikke resultatene, som i hovedsak blir påvirket av den akademiske bakgrunnen til forskerne.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit