Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMjåset, Mari Hordvei
dc.contributor.authorSulen, Susanne
dc.date.accessioned2012-08-10T09:03:30Z
dc.date.available2012-08-10T09:03:30Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/169655
dc.description.abstractFormålet med studien er å analysere humanitære organisasjoner og bedrifters motiver for å samarbeide med hverandre. I studien analyseres likheter og ulikheter mellom motivene, hvorvidt bedriftene mener at samarbeidene kan gi dem konkurransefortrinn, og hvordan samarbeidene kan utvikles og utnyttes i større grad. Problemstillingen studien besvarer er ”Hvilke motiver er mest sentrale for samarbeid mellom humanitære organisasjoner og deres hovedsamarbeidspartnere?” Studien viser at de humanitære organisasjonenes motiver for å samarbeide med deres samarbeidspartnere hovedsakelig er eksternt motivert da de fortrinnsvis samarbeider for å få økonomiske midler til sine formål. Bedriftenes mest sentrale motiver for samarbeid med humanitære organisasjoner er både interne og eksterne motiver, mens filantropiske motiver er bakenforliggende motiver. Dersom bedriftenes kunder har tillitt til bedriftens filantropiske og interne motiver for samarbeidet kan bedriften oppnå konkurransefortrinn, men om dette ikke er tilfelle og egeninteresse i samarbeidet kommuniseres kan bedriften stå ovenfor en konkurranseulempe. Det er store utvikling og utnyttingsmuligheter i samarbeidene.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectstrategi og ledelseno_NO
dc.titleHvilke motiver er mest sentrale for samarbeid mellom humanitære organisasjoner og deres hovedsamarbeidspartnere? : en casestudie av samarbeid mellom humanitære organisasjoner og bedrifterno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel