• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Behandling av bomavgifter i konseptvalgsutredninger : i henhold til økonomisk teori?

Nordstrøm, Christina Oma
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Nordstrom2011.pdf (6.025Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/170004
Date
2011
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master Thesis [4657]
Abstract
Det er tydelig at det er store mangler ved behandlingen av optimale bomavgifter i

konseptvalgsutredninger. I denne oppgaven blir det vist at det mulig å øke den

samfunnsøkonomiske lønnsomheten betraktelig dersom avgiftene optimaliseres. Ved å skille

mellom ulike reiseformål vil det i Nedre Glommaregionen være mulig å øke lønnsomheten,

for lette kjøretøy, med nesten 265 millioner kroner årlig. Dersom vi ikke skiller mellom

ulike reiseformål vil det være mulig å øke lønnsomheten med nesten 70 millioner kroner

årlig.

Det bør derfor være en prioritering å utlede de optimale bomavgiftene i fremtidige

konseptvalgsutredninger. Et minimums krav bør være en scenarioanalyse der alternative

satser blir utledet. En slik enkel analyse kan avdekke mange viktige forhold om den optimale

prisen.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit