• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kundeforhold i regnskapsførerbransjen

Aanes, Ingunn
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Aanes_2013.pdf (990.9Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/170084
Date
2013
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master Thesis [4657]
Abstract
Formålet med denne masterutredningen er å forbedre innsikten i, og forståelsen av, kundeforhold i regnskapsførerbransjen. Studien er en kvalitativ studie som bygger på tilsammen 17 dybdeintervjuer. 12 av disse har blitt gjennomført med bedrifter som benytter seg av eksterne regnskapstjenester. I intervjuene forteller disse respondentene om hva som er viktig for deres forhold til regnskapsfører, og om hvilke forventninger de har til dem. I de resterende fem intervjuene har regnskapsførere fortalt om hvordan de opplever forholdet til kundene, hvordan de håndterer disse, samt hvilke forventninger de har til kundene.

Funnene i studien har relevans for regnskapsførere og andre som ønsker å få mer kunnskap om slike kundeforhold. Studien tar sikte på å undersøke hvorfor og hvordan kundeforhold

varierer, samt avdekke hvilke forventninger partene har til hverandre. Kundeforholdene i

studien kan karakteriseres som transaksjonelle, relasjonelle og transpersonlige. En rekke

forventninger til de ulike partene i kundeforholdet blir avdekket og presentert. I tillegg blir

det undersøkt om disse forventningene kan påvirkes, samt hvilke konsekvenser et brudd på

disse forventningene vil ha for kundeforholdet. I resultat- og diskusjonsdelen blir det vist at

partene kan påvirke forventningsdannelsen, samt at brudd på forventningene blir møtt med

to ulike reaksjoner: ”exit” og ”voice”. Reaksjonsformen avhenger av bruddets alvorlighet,

kundeforholdet og hvor gode kommunikasjonskanalene i forholdet er.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit