Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMarthinsen, Helén Øvrebø
dc.contributor.authorThomassen, Marte Grøthe
dc.date.accessioned2014-10-02T11:50:24Z
dc.date.available2014-10-02T11:50:24Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/222813
dc.description.abstractFormålet med vår utredning er å bidra til økt innsikt når det gjelder samhandling i team. Vi vil studere sammenhengen mellom enkelte karakteristika ved konsulenter og samhandling i team. Videre vil vi også forsøke å avdekke hvorvidt det er en sammenheng mellom samhandling og prestasjoner. Når det gjelder prestasjoner vil vi studere innsats og kvalitet. Vår utredning har tatt utgangspunkt i et konsulentselskap i Norge som omtales som et av ”de fire store”. Vårt datamateriale er samlet inn gjennom FOCUS- programmet som har utført en spørreundersøkelse i konsulentselskapet. Vår analyse har avdekket flere interessante funn. Analysen viser at karakteristikkene selvledelse og lojalitet hos konsulentene har en positiv sammenheng med samhandling i team. Det at selvledelse har en positiv sammenheng med samhandling avviker fra tidligere forsking. Videre finner vi en positiv sammenheng mellom lojalitet til konsulentselskapet og samhandling i team. Dette samsvarer med eksisterende teori. Vi finner i likhet med teori at det er en positiv sammenheng mellom samhandling og prestasjoner, både når det gjelder innsats og kvalitet i arbeidet. Våre funn antyder også at samhandling forklarer mer av variansen i innsats enn i kvalitet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectstrategi og ledelsenb_NO
dc.subjectnb_NO
dc.titleSamhandling i team : en studie av konsulenter i et professional service firmnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213nb_NO
dc.description.localcodenhhmasnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel