dc.contributor.author | Johannessen, Trond Vegard | |
dc.contributor.author | Fuglseth, Anna Mette | |
dc.date.accessioned | 2017-08-31T07:46:13Z | |
dc.date.available | 2017-08-31T07:46:13Z | |
dc.date.created | 2017-08-10T12:49:06Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse. 2017, (5), 81-90. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1500-0788 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2452485 | |
dc.description.abstract | Artikkelen gir et bidrag til diskusjonen om fremtidens behov innenfor økonomisk utdanning. Utviklingen går i retning av at ledere og ansatte i høyere grad skal basere sine beslutninger på data, og at de selv skal søke etter og forberede data for analyse. Artikkelen presenterer resultater fra analyse av besvarelser på en hjemmeeksamen i datamodellering og business intelligence for førsteårs bachelorstudenter. Resultatene viser at nyutviklede «brukervennlige» verktøy ikke kan erstatte brukernes kunnskaper om datamodellering, men også at studentene med innføring i grunnleggende datamodellering relativt raskt kom på et nivå hvor de kunne bruke verktøyene effektivt for beslutningsstøtte. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Fagbokforlaget | nb_NO |
dc.title | Utfordringer ved bruk av selvbetjente etterretningsverktøy | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 81-90 | nb_NO |
dc.source.journal | Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse | nb_NO |
dc.source.issue | 5 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1485370 | |
cristin.unitcode | 191,20,0,0 | |
cristin.unitname | Institutt for strategi og ledelse | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.fulltext | copyright Fagbokforlaget | |
cristin.qualitycode | 1 | |