Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJohannessen, Trond Vegard
dc.contributor.authorFuglseth, Anna Mette
dc.date.accessioned2017-08-31T07:46:13Z
dc.date.available2017-08-31T07:46:13Z
dc.date.created2017-08-10T12:49:06Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationMagma - Tidsskrift for økonomi og ledelse. 2017, (5), 81-90.nb_NO
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2452485
dc.description.abstractArtikkelen gir et bidrag til diskusjonen om fremtidens behov innenfor økonomisk utdanning. Utviklingen går i retning av at ledere og ansatte i høyere grad skal basere sine beslutninger på data, og at de selv skal søke etter og forberede data for analyse. Artikkelen presenterer resultater fra analyse av besvarelser på en hjemmeeksamen i datamodellering og business intelligence for førsteårs bachelorstudenter. Resultatene viser at nyutviklede «brukervennlige» verktøy ikke kan erstatte brukernes kunnskaper om datamodellering, men også at studentene med innføring i grunnleggende datamodellering relativt raskt kom på et nivå hvor de kunne bruke verktøyene effektivt for beslutningsstøtte.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherFagbokforlagetnb_NO
dc.titleUtfordringer ved bruk av selvbetjente etterretningsverktøynb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber81-90nb_NO
dc.source.journalMagma - Tidsskrift for økonomi og ledelsenb_NO
dc.source.issue5nb_NO
dc.identifier.cristin1485370
cristin.unitcode191,20,0,0
cristin.unitnameInstitutt for strategi og ledelse
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.fulltextcopyright Fagbokforlaget
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel