Studentaktiv læring Erfaringer fra et kurs i produktutvikling og design
Journal article, Peer reviewed
Published version
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2607384Utgivelsesdato
2019Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Articles (SOL) [143]
- Publikasjoner fra CRIStin (NHH) [249]
Sammendrag
Ulike studier som har analysert erfaringer med omvendt undervisning (flipped classroom) viser til dels sprikende resultater. Noen studier viser at studentenes engasjement, motivasjon og læringsutbytte øker med innføringen av omvendt undervisning, mens andre studier viser at studenter trives best med et mer tradisjonelt undervisningsopplegg. Denne studien beskriver erfaringer med omvendt undervisning fra et internasjonalt masterkurs i produktutvikling ved Norges Handelshøyskole, med vekt på studentenes tilbakemeldinger. Studentene er gjennomgående positive til undervisningsopplegget og trekker frem mulighetene for dialog og tilbakemelding, fleksibilitet innenfor klare rammer, og god planlegging som spesielt positivt. Nøkkelord: Omvendt undervisning, produktutvikling, læringsutbytte, dialog, fleksibilitet