Browsing Norges Handelshøyskole by Author "Farstad, Eivind"
Now showing items 1-8 of 8
-
Administrative principles for national tourism organizations : a study of the effects of the budgeting principle, funding source, and organizational control on the organization's market orientation, operational freedom, and long-term planning ability
Farstad, Eivind (Report, Research report, 2000-12)This thesis builds on the findings of the “NTO MARKET ORIENTATION PROJECT”, done in cooperation with the OECD Tourism Committee, The Royal Norwegian Ministry of Trade and Industry, and the Norwegian Research Council. The ... -
Delings- og formidlingsøkonomi : muligheter og utfordringer
Iversen, Nina M.; Hem, Leif E.; Jakubanecs, Alexander; Farstad, Eivind; Langeland, Ove (Rapport;2017:2, Research report, 2017-05)Interessen for og utbredelsen av delings- og formidlingsøkonomien har økt kraftig de siste ti årene. I flere og flere næringer vokser det frem nye aktører som utnytter delings- og formidlingsøkonomiens prinsipper og som ... -
Finansieringssystem for dekning av fellesgoder i reiselivet
Farstad, Eivind; Skalpe, Ole; Troye, Sigurd V. (Rapport, Research report, 2001-12)Fellesgoder har den egenskap at bruken og nytten av godet ikke kan gjøres eksklusiv for den eller de som investerer i eller betaler for at godet skal være tilgjengelig eller bli vedlikeholdt. Alt fra benker, turistinformasjon ... -
How to govern generic marketing organizations : with special focus on national tourism organizations (NTOs)
Farstad, Eivind (Doctoral thesis, 2003) -
Markedsundersøkelse for eksport av oppdrettskveite til Sverige : spesifikasjon av produktet oppdrettskveite, og studier av potensielle markeder i Sverige : sluttrapport - delprosjekt 1, Sverige
Farstad, Eivind (Rapport, Research report, 2001-01)Denne rapporten omfatter resultatene fra en markedsundersøkelse sommeren 2000 rettet mot det svenske eksportmarkedet for oppdrettskveite. Rapporten inngår som Delrapport 1 (av 3) i prosjektet ”Spesifikasjon av produktet ... -
Markedsundersøkelser for eksport av oppdrettskveite til England og Tyskland : spesifikasjon av produktet oppdrettskveite, og studier av potensielle markeder i England Tyskland
Farstad, Eivind (Rapport, Research report, 2002-05)Denne rapporten omfatter resultatene fra en markedsundersøkelse våren 2001 og 2002 i det engelske og tyske eksportmarkedet for oppdrettskveite. Rapporten inngår som Delrapport 2 og 3 (av 3) i prosjektet ”Spesifikasjon av ... -
Nullpunktsstudie : markedsundersøkelse for oppdrettsproduktene kveite, blåskjell og røye i det profesjonelle markedet
Farstad, Eivind (Rapport, Research report, 2001-03)Denne rapporten omfatter resultatene fra en markedsundersøkelse av serveringsnæringen i Norge utført vinteren 2000. Tema for undersøkelsen har vært å undersøke markedssituasjonen for tre utvalgte ”nye” oppdrettsarter, ... -
Nullpunktsstudie Tyskland : markedsundersøkelse for oppdrettsproduktene blåskjell, kveite og røye i det tyske profesjonelle markedet
Farstad, Eivind (Rapport, Research report, 2002-05)Denne rapporten omfatter resultatene fra en markedsundersøkelse av serveringsnæringen og deler av matvaredetaljhandelen i Tyskland utført vinteren 2001. Tema for undersøkelsen har vært å undersøke markedssituasjonen for ...