• Newspaper Differentiation and Investments in Journalism: The Role of Tax Policy 

      Kind, Hans Jarle; Schjelderup, Guttorm; Stähler, Frank (Discussion Papers;16/2011, Working paper, 2011-09)
      Many countries levy reduced-rate indirect taxes on newspapers, with proclaimed policy goals of stimulating investment in journalism and ensuring low newspaper prices. However, by taking into account the fact that the ...
    • Newspaper Differentiation and Investments in Journalism: The Role of Tax Policy 

      Kind, Hans Jarle; Schjelderup, Guttorm; Stähler, Frank (Discussion paper;12/09, Working paper, 2009-11)
      Newspapers are considered to be important providers of information, culture and language, and are taxed at a reduced VAT rate in most countries. This paper shows that such a policy may a¤ect newspaper differentiation and ...
    • Newspapers and advertising : the effects of ad-valorem taxation under duopoly 

      Kind, Hans Jarle; Schjelderup, Guttorm; Stähler, Frank (Working paper, Working paper, 2006-12)
      Newspapers are two-sided platforms that sell their product both to readers and to advertisers. Media firms in general, and newspapers in particular, are considered important providers of information, culture and language ...
    • Newspapers and advertising : the effects of ad-valorem taxation under duopoly 

      Kind, Hans Jarle; Schjelderup, Guttorm; Stähler, Frank (Discussion paper, Working paper, 2006-12)
      Newspapers are two-sided platforms that sell their product both to readers and advertisers. Media firms in general, and newspapers in particular, are considered important providers of information, culture and language ...
    • Newspapers and Advertising: The Effects of Ad-Valorem Taxation under Duopoly 

      Kind, Hans Jarle; Schjelderup, Guttorm; Stähler, Frank (Discussion paper, Working paper, 2007-01)
      Newspapers are two-sided platforms that sell their product both to readers and advertisers. Media firms in general, and newspapers in particular, are considered important providers of information, culture and language in ...
    • Newspapers’ political differentiation : a multi-homing approach 

      Hansen, Jonas Slaathaug; Tho, Tormod Fauske (Master thesis, 2017)
      In this paper, we propose a theoretical model of a two-sided media market which examines the dynamic between newspapers, consumers and advertisers. We also review the existing literature on bias in media divided into ...
    • NEXIT: A Norwegian Decoupling Scenario in the European Power Market Implications of removing interconnector capacity 

      Mevatne, Arild; Michel, Einar Antoine Ørn (Master thesis, 2022)
      This thesis investigates the consequences of "NEXIT", the decoupling of Norway from the European electricity market, as a contribution to the current electricity market debate in Norway. Impacts on prices, social surplus, ...
    • NHH Bulletin - Nr. 01/2009 

      Folkestad, Sigrid (Journal issue, 2009)
      NHH Bulletin er et forskningsmagasin som gis ut av Norges Handelshøyskole, Samfunns- og næringslivsforskning (SNF) og konsulentselskapet AFF.
    • NHH Bulletin - Nr. 01/2010 

      Folkestad, Sigrid (Journal issue, 2010)
      NHH Bulletin er et forskningsmagasin som gis ut av Norges Handelshøyskole, Samfunns- og næringslivsforskning (SNF) og konsulentselskapet AFF.
    • NHH Bulletin - Nr. 01/2011 

      Folkestad, Sigrid (Journal issue, 2011)
      NHH Bulletin er et forskningsmagasin som gis ut av Norges Handelshøyskole, Samfunns- og næringslivsforskning (SNF) og konsulentselskapet AFF.
    • NHH Bulletin - Nr. 01/2012 

      Folkestad, Sigrid (Journal issue, 2012)
      NHH Bulletin er et forskningsmagasin som gis ut av Norges Handelshøyskole, Samfunns- og næringslivsforskning (SNF) og konsulentselskapet AFF.
    • NHH Bulletin - Nr. 01/2013 

      Folkestad, Sigrid (Journal issue, 2013)
      NHH Bulletin er et forskningsmagasin som gis ut av Norges Handelshøyskole, Samfunns- og næringslivsforskning (SNF) og konsulentselskapet AFF.
    • NHH Bulletin - Nr. 01/2014 

      Folkestad, Sigrid (Journal issue, 2014)
      NHH Bulletin er et forskningsmagasin som gis ut av Norges Handelshøyskole, Samfunns- og næringslivsforskning (SNF) og konsulentselskapet AFF.
    • NHH Bulletin - Nr. 01/2015 

      Folkestad, Sigrid (Journal issue, 2015)
      NHH Bulletin er et forskningsmagasin som gis ut av Norges Handelshøyskole, Samfunns- og næringslivsforskning (SNF) og konsulentselskapet AFF.
    • NHH Bulletin - Nr. 01/2016 

      Folkestad, Sigrid (Journal issue, 2016)
      NHH Bulletin er et forskningsmagasin som gis ut av Norges Handelshøyskole, Samfunns- og næringslivsforskning (SNF) og konsulentselskapet AFF.
    • NHH Bulletin - Nr. 01/2017 

      Folkestad, Sigrid (Journal issue, 2017)
      NHH Bulletin er et forskningsmagasin som gis ut av Norges Handelshøyskole, Samfunns- og næringslivsforskning (SNF) og konsulentselskapet AFF.
    • NHH Bulletin - Nr. 02/2009 

      Folkestad, Sigrid (Journal issue, 2009)
      NHH Bulletin er et forskningsmagasin som gis ut av Norges Handelshøyskole, Samfunns- og næringslivsforskning (SNF) og konsulentselskapet AFF.
    • NHH Bulletin - Nr. 02/2010 

      Folkestad, Sigrid (Journal issue, 2010)
      NHH Bulletin er et forskningsmagasin som gis ut av Norges Handelshøyskole, Samfunns- og næringslivsforskning (SNF) og konsulentselskapet AFF.
    • NHH Bulletin - Nr. 02/2012 

      Folkestad, Sigrid (Journal issue, 2012)
      NHH Bulletin er et forskningsmagasin som gis ut av Norges Handelshøyskole, Samfunns- og næringslivsforskning (SNF) og konsulentselskapet AFF.
    • NHH Bulletin - Nr. 02/2013 

      Folkestad, Sigrid (Journal issue, 2013)
      NHH Bulletin er et forskningsmagasin som gis ut av Norges Handelshøyskole, Samfunns- og næringslivsforskning (SNF) og konsulentselskapet AFF.