Show simple item record

dc.contributor.authorJohansen, Svein Tvedt
dc.date.accessioned2006-07-05T08:44:39Z
dc.date.available2006-07-05T08:44:39Z
dc.date.issued2001-08
dc.identifier.isbn82-491-0158-8 (trykt versjon)
dc.identifier.issn0803-4036
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/164653
dc.description.abstractRapporten presenterer en teoretisk utledet modell for å forstå medarbeideres reaksjoner på ulike konsulentroller i en organisasjon. En sentral antakelse i rapporten er at medarbeideres reaksjoner kan forstås ut i fra medarbeideres forsøk på å håndtere et opplevd tap av kontroll. Vi viser videre hvordan ulike forklaringer knyttet til årsakene til et kontrolltap påvirker meningsinnholdet og derav reaksjoner på et opplevd kontrolltap. Videre viser vi hvordan medarbeideres oppfatning av relasjonen til konsulenten som gruppe til gruppe eller individ til individ påvirker hvordan medarbeidere forholder seg til konsulenter. Modellen har flere implikasjoner både for konsulenter og konsulentfirmaer og utformingen og gjennomføringen av konsulenttjenester som for brukere av konsulenttjenester. Konsulenter bruker i mange tilfeller store ressurser på å selge inn sin egen ekspertise. Modellen viser imidlertid hvordan et slikt innsalg også kan tenkes å ha negative konsekvenser for konsulentens interaksjon med medarbeidere i klientorganisasjonen.en
dc.format.extent440861 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherSNFen
dc.relation.ispartofseriesRapporten
dc.relation.ispartofseries2001:36en
dc.titleKontrolltap i konsulent-klient relasjoner : et forslag til en modellen
dc.typeResearch reporten


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record