• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Norges Handelshøyskole
  • Centre for Applied Research at NHH (SNF)
  • Reports (SNF)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Norges Handelshøyskole
  • Centre for Applied Research at NHH (SNF)
  • Reports (SNF)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklamemarkedet : konkurransemessige synspunkter og delmarkeder

Grønhaug, Kjell; Hem, Leif Egil; Nysveen, Herbjørn
Research report
Thumbnail
Åpne
R09_00.pdf (425.4Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/164689
Utgivelsesdato
2000-02
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Reports (SNF) [542]
Sammendrag
Denne rapporten gir en oversikt over reklamemarkedet med særlig vekt på å belyse konkurransen i dette og å identifisere delmarkeder. Det finnes mange aktørgrupper i reklamemarkedet. Her rettes oppmerksomheten i hovedsak mot mediene. Dette er en viktig gruppe i reklamesammenheng - ikke minst fordi kjøp av reklameplass utgjør en vesentlig del av reklamekostnadene. I mange tilfeller kan ulike reklamemedier substituere, men også komplementere hverandre. Pga. at det er vanskelig på forhånd å fastslå hva en gitt reklameinnsats vil resultere i er det stor usikkerhet knyttet til mange reklamebeslutninger. Som andre markeder er reklamemarkedet i stadig endring. Innføringen av TV-reklame i begynnelsen av 90-årene førte eksempelvis til store - om ikke dramatiske endringer mht. bruk av ulike reklamemedier. Etter manges mening vil de nye interaktive medier føre til en enda større endring i reklamemarkedet. Ikke bare ventes f.eks. internett å bli et sentralt reklamemedium. De nye interaktive medier er i ferd ved å endre etablerte forestillinger om hva reklame er, dvs. formidling av standardiserte reklamebudskap via massemedier. Det som skjer er en endring fra en-til-mange til en-til-en kommunikasjon.
Utgiver
SNF
Serie
Rapport
2000:9

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit