Merkerelasjoner via Internett : en sammenligning av statisk nettsted, nettsted med kundefellesskap og personalisert nettsted som applikasjoner for å bygge merkerelasjoner via Internett
Research report
Åpne
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/164773Utgivelsesdato
2001-04Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Reports (SNF) [542]
Sammendrag
Denne rapporten er en del av prosjektet "Relasjonsbygging på Internett. I rapporten drøftes nettsteder med tre ulike funksjonaliteter (statisk nettsted, nettsted med personaliserte tjenester og nettsted med kundefellesskap). Resultatene viser at det generelt sett ikke er forskjeller i de tre nettstedenes evne til å bygge sterke merkerelasjoner. Tar vi imidlertid hensyn til brukernes erfaring med Internett, viser resultatene at nettsted med kundefellesskap er mest effektivt til å bygge merkerelasjoner til kunder med lav Internetterfaring mens nettsted med personaliserte tjenester er mest effektivt til å bygge merkerelasjoner til kunder med høy Internetterfaring. For en dypere beskrivelse av de teoretiske rammeverkene som anvendes i rapporten viser vi til SNF-Rapport 37/00.
Utgiver
SNFSerie
Rapport2001:12