Browsing Master Thesis by Subject "markedsføring og konkurranseanalyse"
Now showing items 21-25 of 25
-
Spesialisthelsetjenesten i Norge: markedsavgrensing og konkurranse
(Master thesis, 2009) -
Sportsbekledning: opplevelse, integrasjon, klassifisering og samhandling : En studie av ulike forbrukerpraksiser innenfor bruk av sportsbekledning
(Master thesis, 2010)Det har til nå vært forsket lite på forbruk - det meste av forbrukeratferd studier har fokusert på de prosesser og faktorer som påvirker selve kjøpet, ikke hva som skjer etter kjøp og under forbruk (Troye 2000; Schiffman ... -
Strategisk dumping i det norske kraftmarkedet
(Master thesis, 2012)Denne utredningen tar for seg konkurranseforholdene i det norske kraftmarkedet. Hvor jeg drøfter muligheten for at dumping av kraft nyttes som en bevisst strategi av produksjonsselskapene for å øke selskapsprofitten. Jeg ... -
Suksesskriterier for inkubatorvirksomhet : funn fra internasjonale ”best practice” studier samt erfaringer og innsikt fra norske forhold : med spesifikke anbefalinger vedr. etablering og drift av ny SIVA-inkubator i Bergensregionen
(Master thesis, 2007)Som en teoretisk referanseramme ble det i utredningens tredje kapittel gjort rede for grunnleggende innovasjonsteori. Sentrale tema var her innovasjonsprosessen, en kort presentasjon av (til dels motstridende) resultater ... -
Telenor Mobil : merkeverdi, merkeutvidelser og merkelojalitet : en vurdering av merkets image samt muligheter for utvidelser og lojalitetskapning
(Master thesis, 2006)Telenor Mobil er den ledende aktøren på det norske markedet for mobilabonnementer. I denne utredningen går jeg inn og analyserer merkets image, samt muligheter for merkeutvidelser og lojalitetsskapning. Utgangspunktet ...