• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dagsaviser og gratisaviser : konkurranse i tosidige markeder

Frantzen, Trond Johannes
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Frantzen Trond 2006.pdf (464.8Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/167939
Date
2006
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master Thesis [3377]
Abstract
Eksplosjonen i antall gratisaviser er et tegn på en utvikling som snart kan komme til å gjøre

seg bemerket i det norske avismarkedet. Gratisavisene stjeler annonsører fra dagsavisene, som

opplever økt konkurranse både i markedet for lesere og annonsører.

Denne utredningen tar sikte på å studere konkurransen mellom dagsaviser og gratisaviser i lys

av økonomisk teori. I den første delen presenteres dagens situasjon og aktørene som opererer i

markedet jeg har tatt utgangspunkt i.

Videre følger en presentasjon av medieøkonomisk teori rundt tosidige markeder, der det gis et

innblikk i egenskaper og mekanismer som kjennetegner og preger slike markeder.

Utredningens andre del er en analysedel og begynner med en modellpresentasjon der to

sentrale faktorer trekkes frem og diskuteres. Inntektsfordelinger og annonsevolum danner

hovedfokus for selve analysen, og gjennomgås i detalj før oppgaven avsluttes med

konklusjoner og forslag til fremtidige undersøkelser.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit