• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Norges Handelshøyskole
  • Thesis
  • Master Thesis
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effekter av krisekommunikasjon for omdømmet : en casestudie av Gilde under E.coli-krisen

Fjeldstad, Sina Berg; Sunde, Egil Wiken
Master thesis
Thumbnail
Åpne
Fjeldstad og Sunde 2011.pdf (1.569Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/168907
Utgivelsesdato
2011
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Master Thesis [4657]
Sammendrag
Formålet med denne masterutredningen er å få en dypere forståelse for hva som kan

karakteriseres som god krisekommunikasjon, samt hvilken virkning krisekommunikasjon kan

ha på en virksomhets omdømme under og etter en krise.

Utredningen benytter to hovedteorier om krisekommunikasjon; Benoits image repair

strategy og Coombs teori om situasjonsbestemt krisekommunikasjon (SCCT). Det trekkes også inn generell teori om omdømme og tillit.

Utredningen gjennomføres som en casestudie av Gildes krisekommunikasjon under e.coli-krisen i 2006. Analyse av krisekommunikasjonen foretas gjennom kvalitativ innholdsanalyse

av kriseperiodens nyhetsartikler, mens diskusjonen av omdømmeeffekter benytter

sekundærdata fra omdømmeundersøkelser og rapporter. Stakeholdere er avgrenset til

forbrukere og media.

Vi argumenterer for at Gildes krisekommunikasjon i stor grad bidro til å gjøre Gildes omdømmefall kortvarig. Utredningen avsluttes med implikasjoner og forslag til videre forskning.

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit