dc.contributor.author | Sletsjøe, Simen A. Selmer | |
dc.date.accessioned | 2012-03-14T07:27:08Z | |
dc.date.available | 2012-03-14T07:27:08Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/169363 | |
dc.description.abstract | Problemstilling: Hvordan kan myndiggjøring av forbrukeren påvirke
hans eller hennes holdning til Cause Related Marketing?
Cause Related Marketing (CRM) er i ferd med å komme til Norge etter at
Markedsføringsloven lempet på bestemmelse for kjøpsutløste donasjoner i 2007. I
USA har denne formen for markedsføring vært vanlig siden 80-tallet. En CRMkampanje
er en kampanje hvor et selskap og en ideell organisasjoner danner et
samarbeid med hverandre for å markedsføre et produkt eller en tjeneste som begge
parter tjener på. Siden CRM er nytt konsept i Norge, er mange forbrukere skeptiske til
slike kampanjer. Denne utredningen ser på hvordan et selskap kan myndiggjøre
forbrukeren – gi henne medbestemmelse i utformingen av kampanjen - og dermed
skape positive holdninger til CRM-kampanjen.
Studien finner at det er mulig, fordi myndiggjøring skaper psykologisk eierskap til
kampanjen. Utredningen kommer med forslag til praktiske implikasjoner av denne
innsikten. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | marketing and brand management | no_NO |
dc.subject | | no_NO |
dc.title | CSR og kjøpsutløsende donasjoner : velg, eller bli valgt for? : en studie av hvordan myndiggjøring kan påvirke forbrukerens holdning til Cause Related Marketing | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213 | no_NO |