• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Department of Strategy and Management
  • Articles (SOL)
  • View Item
  •   Home
  • Norges Handelshøyskole
  • Department of Strategy and Management
  • Articles (SOL)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Innovasjon når markedene endres i turbofart!

Nysveen, Herbjørn; Andreassen, Tor W.
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
View/Open
Magma+1408_16-25.pdf (179.8Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/283710
Date
2014
Metadata
Show full item record
Collections
  • Articles (SOL) [143]
Original version
Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2014, 17(8):16-25  
Abstract
I denne artikkelen drøfter vi betydningen av innovasjon under hyperkonkurranse: hurtig og dynamisk konkurranse kjennetegnet ved mangel på varige fortrinn. Utgangspunktet er at stadig flere organisasjoner opererer i markeder som kjennetegnes av hyperkonkurranse og midlertidige konkurransefortrinn – ikke varige konkurransefortrinn. Vi argumenterer derfor for at innovasjon må skje kontinuerlig for hele tiden å skape nye midlertidige konkurransefortrinn. Vi legger også til grunn at tradisjonell produkt- og tjenesteinnovasjon ikke vil være tilstrekkelig for å opprettholde evnen til å utvikle midlertidige konkurransefortrinn over tid. Skal en organisasjon opprettholde en situasjon der den kontinuerlig utvikler nye midlertidige konkurransefortrinn, må organisasjonen tenke innovasjon langs alle dimensjoner av sin forretningsmodell. Det er vanskelig å oppnå suksess med en produktinnovasjon om organisasjonen ikke forstår hvilke segmenter innovasjonen skal rettes mot, hvilken inntektsmodell som bør benyttes ved lansering, hvilke partnere man bør spille sammen med, hvilke kanaler innovasjonen bør distribueres via, og så videre. Artikkelen gir korte eksempler underveis for å illustrere noen av poengene vi drøfter. Vi beskriver også et case avslutningsvis for illustrere hovedpoengene i vår diskusjon. Hovedpoengene er sammenfattet i en avsluttende tabell.
Description
-With permission from publisher, Fagbokforlaget
Publisher
Fagbokforlaget
Journal
Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit