Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRyland, Martine
dc.date.accessioned2009-09-10T08:01:34Z
dc.date.available2009-09-10T08:01:34Z
dc.date.issued2009-03
dc.identifier.issn1503-2140
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/166216
dc.description.abstractI denne utredningen vurderer jeg hvordan termineringsavgifter påvirker små mobiloperatører som One Call. Først ser jeg på utviklingen i mobilmarkedet generelt, for så å fokusere på One Call. Jeg ser på selskapets pris- og kostnadsstruktur. Deretter presenterer jeg teori om termineringsavgifter med fokus på regulering. Jeg presenterer to modeller der jeg forutsetter at kunder er uvitende om hvilket nettverk de ringer til. Utredningen avrundes med en analysedel der jeg støtter opp om antagelsen om kundeuvitenhet med en undersøkelse og diskuterer situasjonen i Norge i forhold til teorien. Til slutt i analysen ser jeg på hvilke konsekvenser regulering av termineringsavgifter har for One Call, og runder av med en konklusjon.en
dc.language.isonoben
dc.publisherSNFen
dc.relation.ispartofseriesArbeidsnotaten
dc.relation.ispartofseries2009:08en
dc.titleHvordan påvirker termineringsavgifter små mobiloperatører som One Call?en
dc.typeWorking paperen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en
dc.subject.nsiVDP::Teknologi: 500::Informasjons- og kommunikasjonsteknologi: 550::Telekommunikasjon: 552en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel