Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEgeland, Tone
dc.contributor.authorTvinnereim, Marte
dc.date.accessioned2010-10-06T08:26:28Z
dc.date.available2010-10-06T08:26:28Z
dc.date.issued2010-01
dc.identifier.issn1503-2140
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/166270
dc.description.abstractDenne utredningen studerer hvilke egenskaper ved en relasjon som har betydning for hvorvidt og hvordan kunder involveres i en bedrifts produktutvikling. Studien ser nærmere på seks av ClampOns kunderelasjoner, hvor tre av kundene er kontraktører og tre er operatører. Teori om produktutvikling, relasjoner og kundeinvolvering gir grunnlaget for analysemodell i denne casestudien. Resultater fra studien viser at fem av seks egenskaper har hatt en betydning for kundeinvolvering i ClampOns produktutvikling. Viktige egenskaper er motivet for relasjonsinngåelsen, type relasjonen, kontraktsform, styring av relasjonen og kommunikasjon. Varighet hadde liten betydning. I tillegg viser studien at egenskapene hadde større betydning for kundeinvolveringen til operatørene enn til kontraktørene.en
dc.language.isonoben
dc.publisherSNFen
dc.relation.ispartofseriesArbeidsnotaten
dc.relation.ispartofseries2010:07en
dc.titleKunderelasjoners betydning for en bedrifts produktutvikling : hvilke egenskaper ved en kunderelasjon har betydning for involvering av kunder i en bedrifts produktutvikling?en
dc.typeWorking paperen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel