dc.contributor.author | Døving, Erik | |
dc.contributor.author | Skule, Sveinung | |
dc.date.accessioned | 2006-07-18T16:24:08Z | |
dc.date.available | 2006-07-18T16:24:08Z | |
dc.date.issued | 2002-05 | |
dc.identifier.issn | 1503-2140 | |
dc.identifier.issn | 0804-5135 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/166534 | |
dc.description.abstract | Dette notatet er andre underveisrapport fra evalueringen av Kompetanse-utviklings-programmet (KUP). Bedømt ut fra sine målsetninger, innsatsområder, prioriteringer og vilkår for prosjektstøtte er KUP et initiativ som tar for seg sentrale temaer for den videre utviklingen av livslang læring i Norge. Av de ulike tiltakene under Kompetansereformen er KUP det tiltaket som har den sterkeste forankringen på etterspørselssiden i kompetansemarkedet. Våre empiriske undersøkelser tyder på at programmet i hovedsak er på rett kurs. Den omfattende prosjektporteføljen bidrar til å utvikle en opplæringstilbud som er bedre tilpasset behovene i virksomhetene, og til å utvikle samarbeidarenaer og nettverk som kan bidra til å forbedre samarbeid og dialog mellom tilbydersiden og et bredt felt av etterspørrere. Måloppnåelsen når det gjelder å stimulere etterspørselssiden i kompetansemarkedet ser likevel ikke til å bli like god som de to førstnevnte områdene. En særlig utfordring for KUP er å sikre varige endringer ved blant annet å ta vare på, spre og institusjonalisere erfaringer fra vellykkede prosjekter. En annen utfordring for programmet er å avveie hensynet til kvaliteten på søknadene mot hensynet til å nå fram til underrepresenterte målgrupper, inkludert søknader med utspring i etterspørselsiden. | en |
dc.format.extent | 388618 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | SNF/FAFO | en |
dc.relation.ispartofseries | Arbeidsnotat | en |
dc.relation.ispartofseries | 2002:24 | en |
dc.relation.ispartofseries | FAFO-notat | en |
dc.relation.ispartofseries | 2002:10 | en |
dc.title | Evaluering av Kompetanseutviklingsprogrammet : underveisrapport 2002 | en |
dc.type | Working paper | en |