Browsing Thesis by Subject "markedsføring og konkurranse"
Now showing items 1-5 of 5
-
Adoption of mobile services : moderating effects of service’s information intensity
(Master thesis, 2006-05-16)The increased use of mobile technology has been dramatic in the recent years. Understanding some of the reasons for this immense expansion lies in comprehending the factors behind consumer usage patterns. Hence it is ... -
Banklojalitet blant studenter i Bergen : en empirisk undersøkelse
(Master thesis, 2006)Formålet med denne utredningen er å kartlegge hvilke faktorer som gir lojale bankkunder blant studenter i Bergen. Resultatet kan gi banker innsikt i hva som har betydning for studentene for å bli værende som kunde i deres ... -
Hvordan identifisere mulig rovatferd i fergemarkedet fra Kristiansand til det nordlige Danmark
(Master thesis, 2006)Formålet med utredningen er å drøfte hvordan rovatferd, med fokus på rovprising, bør identifiseres i markedet for fergetrafikk fra Kristiansand til det nordlige Danmark, nærmere bestemt Nord-Jylland. Teori for rovatferd ... -
Kan Corporate Social Responsibility dempe anger forårsaket av impulskjøp?
(Master thesis, 2007)Den overordnede hensikten med denne studien var å etablere en sammenheng mellom CSR og anger. Vi ønsket å finne ut om CSR kunne benyttes som en copingstrategi for å kunne dempe anger oppstått som følge av et impulskjøp. ... -
Ukemønsteret i bensinmarkedet : en empirisk analyse
(Master thesis, 2006)Våren 2005 hadde dagspressen store oppslag om at variasjonene i bensinprisene så ut til å følge et mønster gjennom uken. Ved å benytte prisobservasjoner fra hele landet i perioden fra mars 2003 til april 2005 har jeg klart ...